Logo Efterår

Divisionsmatch 9/5





OK Roskilde byder velkommen til

DIVISIONSMATCH, 3. - 6. DIVISION

i Bidstrup Skovene, Søndag den 9. maj 2021


Nyheder:
24.03.21: Indbydelse til Divisionsmatch søndag 9. maj
24.03.21: Vigtig informatiom om Divisionsmatchen
02.09.20: Hjemmeside for Divisionsmatchen oprettet

INDBYDELSE:

Divisionsmatch, 3.-6. Division
i Avnstrup, Søndag den 9. maj 2020

Stævne og klassifikation
**** Stævnet er et 4 stjernet stævne.
Stævnet er første runde af Divisionsturneringen 2021, der tilbydes baner i alle sværhedsgrader.

Grundet den særlige situation som CORONA har skabt, planlægges stævnet fortsat gennemført med flere afvigelser fra Reglement 2020.

Læs derfor teksten i de gule firkanter grundigt og påmind dine klubkammerater om de særlige bestemmelser!

Respekter alle anvisninger fra stævneofficials, vis hensyn, hold afstand og benyt de opstillede håndspritstationer. Gå direkte til start efter ankomst og tag hjem umiddelbart efter målgang. Se resultatet på nettet.

Vi ved at det sociale samvær før og efter løbet er en vigtig del af en divisionsmatch, men det bliver formentlig ikke denne gang…

Følgende klubber deltager i divisionsmatchen:

3. Division:
Herlufsholm OK
Holbæk OK
Køge OK
OK Sorø

4. Division:
Amager OK
FSK Orientering
Helsingør SOK
OK Skærmen Værløse

5. Division:
Kildeholm OK
Lyngby OK
OK73
PI-København

6. Division:
DSR/Fredensborg/Vinderød
Hvalsø OK
O-63/Maribo
OK S.G.

Forsamlingsforbud (pr. 22-03-2021)

Myndighedernes grænse for store arrangementer fortolkes således at det samlede antal deltagere i dagens løb ikke må være over 500 løbere.

På stævnepladsen gælder ifølge DIF "politireglen": Der må ikke kunne observeres flere end 50 personer samtidigt, der deltager i arrangementet.

Løbsområde og terrænbeskrivelse
Bidstrup Skovene (Avnstrup Skov, Hejede Overdrev og Helvigstrup Skov). Kuperet overvejende let gennemløbelig midtsjællandsk løv- og nåleskov, med en del åer, grøfter, stier og veje. Visse steder er der kraftig, svært gennemløbelig undervegetation. Vis hensyn til naturen – stævnet ligger sent i foråret og skovens dyr har unger!

En del af løbsområdet overlapper med løbsområde til DM Nat i november 2021. Stævne- og reglementsudvalget har dispenseret fra skovlukningen, således at deltagere i divisionsmatchen kan starte i DM Nat.

Mødested
Stævnepladsens adresse er Avnstrupvej 7, 4330 Hvalsø, GPS: N55.55634, E11.89633.
Følg skilte og stævnepersonalets anvisninger for parkering.

Kort
Farveprint, revideret 2021, ækvidistance 2,5 m. 1:10.000 og 1:7:500 Løbere fra og med H/D 60 løber på 1:7.500, alle andre på 1:10.000. Kortene printes på vandfast papir alle baner er på A4 – kortvend i enkelte klasser.

Klasser
Jf. DOF Reglement 2019, afsnit 5.2:
 

Der tilbydes ikke åbne baner.

Kontrolsystem og stempling
SPORTident – alle typer brikker, idet SIAC (contactless) dog skal anvendes som almindelige brikker.
Sprit din SI brik af inden start - Hold afstand til andre løbere ved stempling af poster. Lejebrikker udleveres på stævnekontoret.

Start

Se "Bookning af startinterval" nedenfor - Deltagerne booker starttid mellem klokken 09:00 og 14:00.

Hver bane har sin egen startbås og alle løbere starter med put & run - der kaldes ikke frem til start.

Begyndere, D/H10 og D/H12B tager kortet inden start alle andre klasser tager kortet efter start. Alle baner anvender startstempling, idet SI-brikken skal desinficeres inden start. "For sent startende" findes ikke, idet alle får godskrevet deres reelle løbstid.

Skygning
Skygning er tilladt i klasser med sværhedsgraden grøn/begynder og hvid/let (Reglement 2.6). En deltager, der har fungeret som skygge, må ikke efterfølgende starte på samme bane.

Målgang og aflæsning
Mål vil have flere opløbsbaner, vælg en ledig bane. Aflæsning af din brik på stævnepladsen. Der er ingen stræktider, men stræktiderne findes på nettet efter løbet.

Afstande
Parkering - efter instruks fra P-vagt - 0–500 meter fra Stævnekontoret. Stævnekontor til start 200 meter. Mål til stævnepladsen 200 meter.

Service

Der er ingen stævneplads! Ingen kiosk, ingen startlister, ingen resultatformidling. Ingen væske ved målgang.

Stævnekontoret er åbent kl 08:30 - 16:00. Toiletter, førstehjælp, samt opbevaring af tasker og overtøj findes i tilknytning til stævnekontoret. Opbevaring af bilnøgler kan ske i særlig bakke på stævnekontoret Ophold skal være kortvarigt, med afstand og uden brug af klubtelte.

Den afmærkede rute til start og den afmærkede rute fra mål skal følges, således at løbere på vej fra mål ikke møder løbere på vej til start.

Gå fortrinsvis direkte til start og gå direkte hjem efter målgang og aflæsning! Resultater og startlister formidles alene på liveresultat.orientering.se, WinSplits Online og O-resultat.dk.

Løberministeriet og LØBEREN sælger løbe- og orienteringsudstyr i området ved stævnekontoret – CORONA-regler for detailhandelen gælder. Bestil eventuelt på forhånd på www.loberministeriet.dk eller www.loberen.dk.

Hjertestarter på stævnepladsen.

Tilmelding og betaling
Ordinær tilmelding foretages på O-service senest fredag d. 30. april 2021, kl 23:59.
Eftertilmelding foretages på O-service senest tirsdag d. 4. maj 2021, kl 18:00.
Der sælges ikke baner på dagen.

Alle løbere skal booke et startinterval inden løbet

Alle løbere skal booke et startinterval her - Hvert startinterval har plads til 35 startende. Det bookede startinterval administreres fleksibelt og venligt, men skal overholdes!

Afbud i tilfælde af sygdom

Afbud i tilfælde af sygdom kan ske med refusion af startafgiften, senest Søndag d. 9. maj kl. 08:00 via SMS på 31 19 32 41 til stævnelederen.

Pris for alle baner ved ordinær tilmelding i o-service:
D/H-20 45 kr
D/H21- 90 kr

Pris for alle baner ved eftertilmelding i o-service:
D/H-20 60 kr
D/H21- 110 kr

Lejebrikker koster 15 kr der betales sammen med løbsafgiften. Lejebrikker afhentes på stævnekontoret.

Konto for klubindbetalinger: Se O-service. Betaling skal først foretages efter stævnet.

Stævneorganisation
Stævneleder: Michael Leth Jess, OK Roskilde, 31 19 32 41, michael.leth.jess@gmail.com

Banelæggere: Morten Jensen og Martin Vaabengaard, OK Roskilde
Korttegner: Asger Jensen, OK Roskilde

Stævnekontrollant (2020): Niels Aabye, Ballerup OK, Banekontrollant (2020): Erik Sørensen, Allerød OK

Jury: Formand er stævnekontrollanten - Jurydeltagere fra de deltagende klubber vælges når tilmeldingerne foreligger.


okroskilde@okr.dk     Bjældevej 20, 4000 Roskilde       webteam@okr.dk    24. marts 2021