10Mila 2014 (04.05.2014)
Kategori: Konkurrence
Kart/område: Eksjö
Land: Sverige
Disiplin: Stafet
Etappe: 3
Distanse: 12.58 km
Tid: 73:48
3.tur. 13km nat. Sendt ud som nr.104, ind som nr.92. Tabt 4:03 til førende hold.

Var lidt nervøs inden start, da jeg ikke har løbet siden påsken (2.etape) grundet en skade i hoften som har plaget mig et stykke tid. Har dog kunne lavet noget alternativt træning, så hvis bare hoften ikke drillede for meget, så skulle formen nok klare det.

Jeg kommer desværre ikke ud i noget tog til at starte med (3.turen er ugaflet, så det er vigtigt at finde en god og hurtig gruppe!) Jeg finder dog hurtigt en finne som løber hurtigt og sikkert og vi indhenter en del løbere. Ved post 6 bommer vi 1min cirka, og pludselig er vi 15 mand. Jeg ved ikke om de kom bagfra eller var i området i forvejen. Jeg sørger hele tiden for at være anden eller tredje mand i gruppen, så man ikke bliver sat grundet fald eller lign. Det viser sig at være godt, da en løber fra Hellas 1 "angriber" ved post 9 giver den fuld gas ned mod stien og ud af stien. I løbet af ingen tid er vi kun mig og ham. Vi brager dog også derudover med 19-20km/t! i de knap 500m og jeg bliver bange for at blive sat, da jeg ikke har overblik over strækket. Han løber også stærkt i terrænet, men ikke hurtigere end jeg fint kan følge med. Til 12'eren laver vi dog et lille svaj og Halden SKs andethold og finnen kommer op. Resten af vejer løber vi alle sammen alle 4 og mod slutningen op af den lange bakke til post 26 henter vi et par hold mere.

I mål har vi tabt 4min til det førende hold på 13km nat. Meget tilfredsstillende! Hoften holdt, selvom den mandag stadig er noget øm, så var det det hele værd :)

Jeg kan desværre ikke høste nogen ære for den tekniske udførsel af løbet! Imponerende hvor hurtigt nogen kan løbet i stenet/vindfældet terræn og stadig holde kursen.

Jeg brugte 85:12 og blev nr.62 på min tur ud af 331 gennemførende.
De førende hold brugte omkring 78-80min på turen, mens hurtigste tid var knap 75min.
Vis kommentarer (0)
 
10Mila 2014 (04.05.2014)