Logo Natløb

SM-nat 11/3










INSTRUKTION
SM-nat 2015 2. afdeling
Onsdag 11. marts 2015 i Storskov og Valborup Skov


 Stævneklassifikation:     **** 4 stjernet A-stævne
 Arrangør: OK Roskilde & Hvalsø OK.
 
 Dato: Onsdag den 11. marts 2015
 
 Løbsområde: Storskov og Valborup Skov.
 
 Mødested og
 Stævnecenter:
Hvalsø Hallerne, Skolevej 5, 4330 Hvalsø
55°35'31.95"N, 11°51'33.05"Ø.
 
 Parkering: På hallernes parkering, på parkering langs Søvej (Netto Gl, Fakta Syd og Børnehaven), samt evt. på Åsvej. Se skitse. Der er ingen parkeringsvagter.
 
 Stævnekontor: Findes i stævnecenteret og er åbent fra kl. 18.00.
 
 Servicefunktioner: Kommerciel café med hallens normale sortiment. Samlingslokale i tilknytning til stævnecenteret i Hvalsø Hal 1. I hallen er der ligeledes toiletter, bad og omklædning - Vi råder over 2 omklædningsrum. Der er ikke toiletter ved start.
Der tilbydes hverken børnebane eller børnepasning.
 
 Terrænbeskrivelse: Moderat kuperet, hovedsagelig løvskov med veludviklet stinet. En del spor efter skovarbejde i nåleskovsområder, fældede træer, stammer og meget vand overalt - på alle baner.
 
 Afstande: Parkering - stævnecenter: Max. 200 m.
Stævnecenter - start: 1400 m.
Mål - stævnecenter: 1400 m.
Refleksrør ophængt.
60+ løbere kan køre mellem stævnecenter og start/mål og parkere på parkeringsplads for enden af Skovvej.
 
 SM klasser og
 banelængder:

 
 Åbne baner: Der tilbydes 6 åbne baner med fri start (put & run). Starten i den åbne klasse forsinkes med 10 minutter efter sidste start på banen i SM-klasserne (se startlisten).
Åbne baner kan købes på dagen i stævnecenteret mellem kl. 18.30 og 19.30 til følgende priser:
Til og med 20 år - 70 kr.
21 år og ældre - 105 kr.
Hertil lægges evt. leje af SportIdent på 15,00 kr.
Mistede lejebrikker erstattes med 300 kr.
 

 
 Kontrolsystem: SportIdent. Deltageren er selv ansvarlig for, at SportIdent-brikken er tømt og tjekket, samt at besøget ved en post bliver markeret med blink og/eller bip-lyd. Ved svigt af SportIdent benyttes poststativets stiftklemme i kanten af kortet. I så fald skal dette meddeles til målpersonalet for kontrol.
Lejebrikker afhentes i stævnecenteret og afleveres ved aflæsning.
Alle løbere skal efter løbet have aflæst deres brik i stævnecenteret - også selv om løbet ikke er gennemført.
 
 Kort: Valborup 1:10.000, nytegnet 2011 på baggrund af COWI-materiale, revideret 2015, ækvidistance 2,5 m.
Der er printede kort i alle klasser.
Kortet med IOF-symboler udleveres i lukket plastpose.
 
 Postbeskrivelser: Løse postbeskrivelser tilbydes ved start, forudsat at de kan anbringes forsvarligt i en medbragt holder.
 
 Start: Første start kl. 19.10 (solnedgang 18.07). Startliste kan ses på løbets hjemmeside.
Fremkald 4 minutter før start. 1 minut før start tages kortet fra kortkasse i boks 4. Deltagerne må ved et hurtigt kig kontrollere, at klasse, navn og banebetegnelse er korrekt.
2 minutter før start tager deltagere på hvid/let kortet i boks 3 og må se på kortet frem til start. Disse løbere tilbydes starthjælp - støtte til at retvende kortet, udtage vejvalg, udvælge punkter eller genstande man skal passere undervejs, som kan understøtte orienteringen.
Startintervallet i alle klasserne er min. 3 minutter.
Deltagere på åbne baner henvender sig til startpersonalet og modtager nærmere instruktion om starten.
Deltagere på åbne baner skal startstemple. Deltagere, som kommer for sent til start, skal henvende sig til startpersonalet og herefter følge deres anvisninger.
 
 Mål: Deltagerne skal registrere SI-enheden i målposten. Derefter fortsættes til brik-aflæsning / udlevering af stræktider i stævnecenteret.
Deltagere som udgår skal henvende sig i stævnecenteret.
Løbskortet inddrages ikke efter passage af mål. Det skal understreges, at det i henhold til § 2.7 i Reglement 2015 ikke er "tilladt en deltager at give andre deltagere, som endnu ikke er startet, information om løbsområdet, kortet, poster eller delstræk."
Der er væske umiddelbart efter mål.
 
 Overtrækstøj: Der tilbydes ikke transport af overtrækstøj.
 
 Præmier: Medaljer i SM-klasserne. Medaljerne uddeles hurtigst mulig efter løbet - senest omkring kl 21. Samlet vinder i klasserne udregnes efter den sammenlagte løbstid i de to afdelinger.
 
 Max. tid: 180 min.
 
 Resultater: Formidles på skærm i stævnecenterets samlingslokale og online på obasen.orientering.se.
 
 Ordensregler: Det er ikke tilladt at færdes i løbesko i stævnecenteret. Vi er gæster i hal og omklædningsrum - hold orden!
 
 Stævneorganisation: Stævneleder: Michael Leth Jess, formand@okr.dk, mobil 31 19 32 41
Banelægger: Rasmus Møller Jess, OK Roskilde
Stævnekontrollant: Flemming Hjort Jensen, Hvalsø OK
Banekontrollant: Ole Bøggild, OK Roskilde
Dommer: Erik Øhlenschlæger, OK Øst
 

okroskilde@okr.dk     Bjældevej 20, 4000 Roskilde       webteam@okr.dk    8. marts 2015