Logo roskilde_by.jpg
















Instruktion for
SPRINT STAFET
søndag den 31. maj 2015.

 Arrangør Orienteringsklubben Roskilde.
 
 Klassifikation Sprint stafet, 4 stjernet C stævne.
 
 Stævnecenter / -plads Børnehuset Reden, Eriksvej, 4000 Roskilde.
Stævnepladsen åbner kl 9.00.
Klubtelte kan opsættes.
 
 Parkering Parkering ved Bankernes EDB center, Havsteensvej 4, skærm opsat i krydset Maglegårsvej / Sdr Ringvej.
Lørdagens parkering må ikke benyttes – løbsområde.
 
 Omklædning / bad Østervangsskolen, Astersvej. Åben 9.00 - 13.30.
 
 Kørselsvejleding På grund af 2 andre store arrangementer i Roskilde samme dag, anbefales det at følge ruterne som anført på tilkørselsskitsen i denne instruktion og påregne lidt ekstra tid. Der kan være mere trafik omkring byen pga. disse arrangementer.
 


Tilkørselsveje


Plan over stævneplads


Gangvej til stævneplads

 Afstande Omklædning - parkering: 1400 m
parkering - stævneplads: 800 m
Start og mål på stævneplads.
 
 Overnatning i
 løbsområdet
Hotel Prindsen: Hele lørdag: For deltagere i DM-sprint er det ikke tilladt at færdes ved hotellet før efter sidste start. Søndag - fri færdsel.
Scandic Hotel: Det er tilladt at færdes til hotellet under hele weekenden. Dog skal adgang til/fra hotellet foregå via Søndre Ringvej og syd om det afspærrede løbsområde, jvf. løbets hjemmeside.
Bed and Breakfast Roskilde City: Hele lørdag: For deltagere i DM-sprint er det ikke tilladt at færdes ved B&B'et før efter sidste start. Søndag - fri færdsel.
 
 Klasser Turlængder:



 
 Forvarsling Ingen, løberne har stævneplads passage.
 
 Opvarmning Opvarmning kan foregå som anvist på kortet, se ovenfor. Det er tilladt at varme op i området syd for Søndre Ringvej, men af hensyn til fair play kan der IKKE varmes op langs Søndre Ringvej.
 
 Væskeposter Ingen.
 
 Kontrolsystem SportIdent. Lejebrikker udleveres klubvis fra stævnekontoret og afleveres i mål.
Der skal gøres opmærksom på, at der ikke vil være flere postenheder per post i terrænet. Derfor kan der måske opstå køer ved posterne afhængig af stafettens udvikling. Derfor: Hvis man vil sikre sig mest plads må man løbe hurtigst. Det pointeres, at der er mange poster i terrænet og alle baner er gaflede.
 
 Kort Roskilde Ring, printet, nytegnet 2015, målestok: 1:4.000, ækvidistance 2,5 m.
Indgangsparti ved Rådhuset:
Rådhusets indgang er bygget i to plan, som angivet på skitsen:



Det er muligt at passere under (blå pile) og oppe på (røde pile). Det er ikke muligt at hoppe op/ned mellem de to niveauer, det øverste niveau kan kun tilkommes fra de to østlige indgange (røde pile). Alle baner kan passere ved indgangspartiet!



Gælder klasserne H/D-14 og H/D 15-44:
Post 37 er placeret i dette område.



Denne post er placeret oppe og er defineret som på postdefinitionen.


 
 Postdefinitioner Trykt på løbskortet. Ingen løse definitioner.
 
 Start Samlet start, se klasseoversigten for første start.
 
 Skift Indkommende løber stempler målposten, løber videre og skifter til næste løber ved et klap på skulderen.
Udgående løber tager selv sit løbskort.
Fra skiftet er der 60 m til startpunkt.
 
 Mål Alle løbere skal efter målstempling og evt. skifte aflæse brik. Løbskort afleveres i mål.
 
 Brystnumre Udleveres klubvis fra stævnekontoret.
 
 Holdændringer Helst ikke, men hvis det skulle være nødvendigt, udfyldes blanket, der udleveres og returnes til stævnekontoret senest 9.30. Blanketten kommer også på løbets hjemmeside.
 
 Max tid 2 timer for hele holdet.
 
 Efterstart Samlet efterstart for alle ikke startede løbere kl 11.30.
 
 Mindekort Mindekort udleveres klubvis fra stævnekontoret efter efterstarten.
 
 Præmier Præmie til vinderne i hver klasse dog også til 2. og 3. pladsen i klassen H/D -14.
Præmieoverrækkelse annonceres på stævnepladsen, forventes ca. 11.30.
 
 Åbne baner Der udbydes 2 åbne baner:
  • mellemsvær, 2150 m, 15 poster
  • svær, 3300 m, 22 poster
sælges på stævnepladsen fra kl 9.30 -10.30, start mellem 10.15 – 11.00.
Startafgift -20: DKK 50, 21- DKK 80
Leje af SI brik: 15 DKK
Lejebrikker erstattes til dagspris.
 
 Toiletter Findes ved stævnepladsen.
 
 Børnebane Gratis børnebane i perioden 9.30 – 11.00, ingen børneparkering.
 
 Kiosk Kiosk med begrænset vareudvalg findes på stævnepladsen. Der kan betales med mobile pay.
 
 Stævneorganisation Stævneleder: Anders Laage Kragh anders@laagekragh.dk, +4523236250
Banelægger: Andreas Hougaard Boesen, OK Roskilde.
Banekontrol: Morten Jensen, OK Roskilde.
Korttegner: Asger Jensen, OK Roskilde.
Stævnekontrol: Finn Blom Christensen, Lyngby OK.
Dommer: Finn Skouenborg, OK Øst.
 
 Støtte Stor tak til DOFs og OK Roskilde sponsorer for støtte til vores sport og stor tak til Roskilde Kommune for direkte støtte til arrangementet.
 
     
 

okroskilde@okr.dk     Bjældevej 20, 4000 Roskilde       webteam@okr.dk    26. maj 2015