Logo smuk_kvindelob

Klub / Aktiviteter
















SMUK Kvindeløb 2012 i Roskilde

Så fik vi fyret kanonen af endnu engang !

Det er næppe forbigået manges opmærksomhed, at vi sidste torsdag arrangerede smuk kvindeløb.

Det var 4. år klubben stod som arrangør, og endnu engang var der super flot opbakning fra en masse dejlige kvinder, som hyggede sig med en tur på den flotte rute.

Er du ikke bekendt med ruten kan du se den her: SMUK-ruten

Et par dage inden løbet nåede vi 1889 tilmeldinger. Det betød at vi havde (næsten) udsolgt, og måtte være lidt kreative for at få plads til de som ønskede at tilmelde sig i 12. time.

På selve løbsdagen begyndte et lille hold fra OK Roskilde ved 10 tiden med opbygning af stævneplads. Det blæste godt, men ved fælles hjælp blev teltene holdt nede på jorden.

Senere trillede en lastbil ind med 16 paller trøjer, goodiebags og vandflasker, kommunens scenevogn ankom, en container lastbil leverede 14 toiletter på ramme, og meget hurtigt blev hele græsplænen foran vikingeskibsmuseet forvandlet til en lille løberoase.

    borgmester
Borgmesteren byder velkommen


Opvarmning

Starten skulle gå kl. 18, og fra en times tid før dette, begyndte damerne for alvor at indfinde sig. Der var tryk på i teltene, hvor der blev udleveret startnumre, løbetrøjer og goodiebags. Den største kø opstod vist foran toiletterne. Alle skulle tilsyneladende på det lille hus 10-20 minutter før starten skulle gå.


Klar til start

I år blev løberne tilbudt opbevaring af tasker. Det var et nyt tiltag, som løberne tidligere har ytret ønske om. Det blev så stor en succes, at vi allerede nu kan konstatere, teltet skal opgraderes næste år.

Ikke mindst takket være vort nye tilmeldings- og tidtagningssystem, udviklet af Kent Pihl, lykkedes det at afvikle løbet utrolig effektivt. Godt hjulpet på vej af nogle effektive markeringer og godt med OKR 'personale'.


Starten er gået

Lokal aviserne var på pletten. Det har afstedkommet mange flotte ord, og frem for alt flotte farvestrålende billeder. Se f.eks.: Dagbladet og Roskilde avis

Klubbens nye hoffotograf Ida var flittig på aftrækkeren, og har lagt en masse billeder tilgængeligt på nettet. Billederne beskriver dagen bedre end mange ord: Serie 1 og Serie 2.

Medlemmerne fra OK Roskilde, og mange pårørende uden 'fast' adresse i OKR, har været fantastiske til at hjælpe og stille diverse ting og lokaliteter til rådighed.

Eksempelvis kræver det mere end almindelig god plads, når der løbende ankommer 18-20 paller med forskelligt happengut, som skal bruges dels til udlevering, dels som materiel på løbsdagen.

Efter mange forberedelser gennem lang tid, er det en lidt underlig følelse at stå kl. 21 - bare 3 timer efter starten på løbet - og være færdig . Alle er taget hjem, alt er pakket sammen, og tilbage står bare at få tingene på plads.

Tak til alle for en god indsats. Mon ikke vi ses ti næste år ?

Jan Frederiksen og Claus Rasmussen


 

Harren fører an

okroskilde@okr.dk     Bjældevej 20, 4000 Roskilde         webteam@okr.dk     13. september 2012